Gudomliga fibermuffins

Det här är mina muffins som jag brukar kalla fibermuffins, de är "nyttiga" för de innehåller både fibrer och morötter. Inte nog med att de är lite nyttigare än vanliga muffins, de smakar även himmelskt gott. Till och med min kära far som hatar allt som kan förknippas med nyttigt äter upp de flesta av dem, så jag måste alltid gömma undan några för att själv få smaka!



Fibermuffins
Ca. 6 stora eller 16 små

Ingredienser

3 dl Kellog's All-Bran Plus
2 ½ dl lättmjölk
2 ½ dl vetemjöl
1 dl strösocker
2 tsk bakpulver
1 ½ tsk vaniljsocker
½ tsk salt
1 ägg
½ dl olja
1 dl finriven morot

Gör så här
1. Sätt ugnen på 200°C.
2. Blanda All-Bran Plus och mjölk i en bunke. Låt stå i ca 10 minuter.
3. Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke.
4. Rör ner oljan och ägget i bunken med All-Bran Plus.
5. Tillsätt sedan de torra ingredienserna i bunken och rör om.
6. Vänd tillsist i moroten och rör försiktigt om tills smeten blivit jämn.
7. Fördela smeten i muffinsformar av papper eller en smord muffinsform.
8. Grädda i mitten av ugnen i ca 20 minuter.

Dessa muffinsar är goda som de är, men om man vill ha lite garnering så kan några färska bär vara gott till.

// Putte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0